Переглянути
Найсвіжіший номер
журналу "РІА-Львів"!

СЕРГІЙ ПРОСКУРНЯ ПРЕДСТАВИТЬ У ЛЬВОВІ ДОКУМЕНТАЛЬНИЙ ФІЛЬМ «ТАРАС ШЕВЧЕНКО. IDЕНТИФІКАЦІЯ»

10868233_321295871408560_72920673655283816_nЦе повнометражний документальний фільм про міфологізацію образа великого Кобзаря в народній уяві різних часів та серед різних суспільних груп в сьогоденні. 
Зйомки фільму відбувались у Києві, на Черкащині, в Бессарабії, Карпатах, Донбасі, в Чорнобильській зоні відчуження, у Відні (Австрія), в Нью-Йорку (США). 
Образ Шевченка в рушниках серед ікон у селянській хаті і обвітрені, обдерті білборди з деклараційним «Кобзар єднає Україну!» – це різні Шевченки. Буденне і епічне, суєта сувенірного ринку і музейна тиша, невігластво і мудрість – на протиставленні, на конфлікті «фактур» – такі ритми майбутнього фільму. Множинність «популярного» Шевченка, набираючи сили, викликає інстинктивне бажання очистити метафізичний шевченківський простір і спробувати відчути його справжнього – основна ідея фільму.

Режисер Сергій ПРОСКУРНЯ 
Сценарна ідея: Володимир АРЄНЄВ і Михайло НАЗАРЕНКО 
Оператори Олександр ЗАПОРОЩЕНКО і Валерій ЧИЖОВ
Редактор Олена МОСКАЛЕНКО 
Компанія-виробник Українська студія хронікально-документальнихфільмів «Укркінохроніка» 
На замовлення Державного агентства України з питань кіно

Жанр – соціальна містерія
Хронометраж – 52 хвилини
Дата виходу – березень 2014

Прем’єрний показ відбувся у день 200-річчя Великого Кобзаря 9 березня 2014 на Майдані Незалежності у Києві та у Національному культурно-мистецькому та музейному комплексі «Мистецький Арсенал».


СИНОПСИС 
Мета фільму – дослідити тему міфотворчої ідентифікації українським народом образу Тараса Григоровича Шевченка.
Сюжет об’єднується невізуалізованою постаттю «Подорожнього» з малюнків Кобзаря, яка, тим самим, ототожнюється з образом самого Шевченка. Перед незримим Подорожнім, котрий опиняється у різних обставинах, збираючи по всій Україні «точки зору» з вуст простого народу, та в інших землях – думки вчених та науковців, вимальовується образ Шевченка, якого ми не розгледіли поміж ідеологічних, історичних, політичних та інших нашарувань. І, як потріскана глиняна форма – шмат за шматом – відпадає від скульптури Тараса Шевченка, яку упродовж фільму створює український скульптор Тарас Цюпа, так і образ Кобзаря очищується
від нашарувань хибних уявлень про нього.
Кадри кінохроніки радянських канонів вшанування «Т.Г.Шевченка» проходять контрапунктом, переплітаючись зі сценами розповідей гуцулки-мольфарки з Карпат, маргінала-філософа з донбаських копанок, вівчарів з Бессарабії, чорнобильських самоселів, професорів з Відня і Гарварду, допомагаючи розумінню глибинної суті істинного образу Шевченка.

Сергій Проскурня, режисер фільму, під час зйомок:
«Запрошення студії «УкрКіноХроніка» працювати над фільмом співпало з моїми пошуками «свого» Шевченка – роками ідентифікую Тараса засобами театру. А тепер от фільмуємо! Найважливіше зараз зберегти органіку героя в кадрі, знімати так, щоби унікальні особистості, які зустрічаються на нашому шляху до Тараса, могли максимально розкритись. Тарас Григорович Шевченко сприймається цими людьми, як живий. Вони вбачають в ньому істинного провідника народу і свого особистого
заступника, охоронця вічних цінностей і свободи».

«Творчий задум фільму Сергія Проскурні «Тарас Шевченко. Ідентифікація» – надзвичайний, викличний, а ці якості прозрівають правдивий мистецький вимір та не менш правдивий суспільний резонанс – спроба впіймати вічне й водночас зникоме – «дух Шевченка, що летить над Україною, піднімається у Космос та обіймає український світ, світ, який він створив»!»

Володимир Войтенко, кінознавець,
керівник проектів «KINO-KOЛО» та «Сценарна Майстерня»,
відник авторської телепрогами «Арґумент-кіно»

«Проект IDЕНТИФІКАЦІЯ видається сучасним, актуальним і, безумовно, інноваційним. Без банальної формалістичності. Талановитому Сергію Проскурні у всіх його попередніх працях – до якої б царини мистецтва вони не належали: театр, опера, кіно – завжди вдавалося передати найглибинніше і найважливіше у творі, в Художника, у Часі. Є відчуття, що так само станеться і з Шевченком: на тлі загальної «забронзовілості» ми отримаємо твір живий, яскравий і оригінальний, що відкриє нам щось нове в житті та творчості генія – і в нас самих.»
Алік Шпилюк, кінознавець,Член журі низки Міжнародних кінофестивалів,програмний директор Одеського Міжнародного Кінофестивалю.