Переглянути
Найсвіжіший номер
журналу "РІА-Львів"!

#Anaidart: мистецтву місце всюди

#Anaidart_2У суботу 12 грудня у Львові відбулася провокативна мистецька подія зими – фестиваль #Anaidart. У самому серці міста, в ТЦ «Магнус», були представлені виставка близько 50 сучасних художників із усієї України, три фешн-покази і трансляція роликів із «Громадське. Культура» та престижного фестивалю відеопоезії CYCLOP, а також благодійна фотосушка.

Фестиваль мав гасло «Мистецтву місце всюди». Всього на один день організатори перенесли арт-акції у несподіване, проте, як виявилося, цілком доречне для них місце. Майже 500 картин, залучених до виставки, було розміщено між поверхами універмагу, на вітринах, стелажах крамниць і навіть у супермаркеті.

Автором ідеї та керівником проекту стала Анаід Агаджанова, організатор численних мистецьких подій, добре відома мистецькими акціями у нетипових локаціях та своєю співпрацею з популярним українським письменником Сергієм Жаданом. Також у складі оргкомітету працювали культуртреґери Валерія Радкевич – фахівець у сфері візуального мистецтва, організатор першого у Львові фестивалю медіа-фестивалю «First Bite», та Вікторія Дикобраз – поетеса, автор книги «Семантика наших прикрас», літературний менеджер.#Anaidart_3

Організатори резонансної події наголошували: з огляду на ситуацію в країні й загальносуспільні переживання щодо невизначеного майбутнього акція має характер оригінальної арт-терапії та вчить знаходити позитив й розглядати буденність під різними ракурсами.

Анаід Агаджанова: «Проект задумувався як своєрідний хеппенінг із іронічним підтекстом. На меті було звернути увагу на те, що Львів має статус культурної столиці, проте для переважної кількості людей звичним дозвіллям на вихідних є шопінг. Ми спеціально розмістили експозиції у найбільш не придатних для демонстрації місцях. Залучили як уже визнаних авторів, так і зовсім молодих. В око відвідувачів випадково потрапляли сотні картин, виконаних у найрізноманітніших техніках: від класичних портретів і пейзажів до великих абстрактних полотен. Водночас більшість творів досить органічно вписалися в інтер’єри крамниць і не виглядали нав’язливо. Ми сказали «Мистецтву місце всюди», маючи на увазі: красу та натхнення можна помітити у буденних речах».

#Anaidart_4Серед представлених були роботи художників із Тернополя, Херсону, Дніпропетровська, Києва, Луцька, Харкова, Сум, Одеси, Полтави, Кременчука, Рівного. Серед учасників оригінального вернісажу виявилося чимало вже визнаних далеко за межами України митців. Зокрема, виставка портретів, намальованих кавою, львів’янки Ольги Довгань-Левицької, що розмістилася в одній з ювелірних крамниць, недавно демонструвалася у Стамбулі. Експозиція сучасного петриківського розпису від студії Христини Венгринюк (м. Чернівці) у вересні представлялася в Парижі, а серія «Подивись мені в очі» Олексія Рубанова (м. Кременчук) отримала особливу відзнаку на цьогорічному арт-бієнале у Пекіні. Відвідувачі «Магнусу» могли впізнати на дев’яти портретах ключових музикантів епохи, серед яких – Джон Леннон, Джиммі Хендрикс, Курт Кобейн та інші.

Захід виявився щедрий і на експозиції в оригінальних техніках – серія робіт «Рослинні аватарки» киянки Надії Антонець (портрети українських діячів культури, викладені художницею з овочів, фруктів та спецій), розміщувалися на стінах між першим і другим поверхом, присутні були і масивні “металеві” картини львів’янки Уляни Михальчук. Особливу увагу відвідувачів привернули картини художників, яким пощастило опинитися у найнеординарніших відділеннях торгового центру. Наприклад, роботи з серії «Білий шум» Анни Звягінцевої органічно вписалися у парфумерному магазині, а твори відомого львівського примітивіста Тараса Кеба – у крамниці з іграшками.

Особливу прихильність здобув живопис Катерини Білетіної, що розмістився серед суконь із антикварного льону в шоу-румі Майстерня містерій. Київська художниця стала моделлю на показі їх останньої колекції.

#AnaidartФешн-покази у торговому центрі перетворилися на сюрприз для багатьох відвідувачів. Бренд «Гаєва/Рибіцька» – результат співтворчості художниці Аліни Гаєвої та дизайнера Алли Рибіцької – давно очікувані гості у Львові. Це капсульна колекція жіночого одягу з нанесеними принтами живописних картин Аліни. У показі взяли участь не тільки професійні моделі, а й актриса Театру імені Леся Курбаса Оксана Козакевич, арт-директор Communa Наталя Ярема, успішний івент-менеджер Оксана Наконечна, а також телерадіоведуча Мар’яна Романяк, головний редактор журналу «RIA-Львів» Катерина Генсіровська, радіоведуча і режисер театру «Склад 2.0» Єва Якубовська, художниця Ольга Довгань-Левицька.

У показі колекції від молодого київського бренду «UrbiEssentia» брала участь Аліса Грейс – засновник і керівник Школи комерційної ілюстрації. «UrbiEssentia» – це результат втілення урбаністичної ідеї через нанесення на одяг карт міст. Дизайнери заохочували глядачів вгадати серед принтувань силуети міст.#Anaidart_5

Особливу увагу привернула благодійна фотосушка, що, як і планувалося, проводили у супермаркеті. Львів’янам пропонувалося приносити знімки з домашнього архіву, водночас здійснювати благодійні внески у будь-якому розмірі. Всі зібрані фото (а таких виявилося близько двох сотень) волонтери розвішували на стрічках між рядами у супермаркеті. Знімки були різні за тематикою та якістю – від абсолютно аматорських, «домашніх» фото до професійних кадрів із складними композиціями. Іноді люди дізнавалися про фотосушку вже у ТЦ, йшли і поверталися з десятком світлин.

#Anaidart_6Окрім як взяти участь у виставці, художники мали також можливість долучитися до благодійного продажу листівок авторського виконання. Отримані кошти додали до загальної суми, яка буде витрачена на подарунки до Дня Миколая та необхідні речі для вихованців Винниківської школи-інтернату для дітей, хворих на туберкульоз.

Упродовж дня відвідувачі торгового центру могли почути і побачити трансляцію сюжетів від «Громадське.Культура» – короткі інтерв’ю з найцікавішими діячами культури, ролики з серії “Кінопротесту”, репортажі з головних музичних і театральних подій року, etc) і роботи переможців та фіналістів київського фестивалю відеопоезії «CYCLOP» останніх років.

Загалом атмосфера була оригінальною і провокативною. Багато відвідувачів зауважили відсутність підписів назв під картинами та імен художників. Організатори з посмішкою відповідали, що це має стимулювати зацікавлення мистецтвом і розширення своїх пізнань у ньому за допомогою принаймні Інтернету. Отак звичний суботній шопінг команда #Anaidart перетворила в унікальний арт-квест.