Переглянути
Найсвіжіший номер
журналу "РІА-Львів"!

Львів відкритий для світу

Сучасність ставить перед містом нові виклики. У час стрімкого розвитку інформаційних технологійЛьвів не може залишатися осторонь від інновацій. Завдання міста сьогодні – використати всі найкращі напрацювання для того, щоб покращити життя своїх мешканців, вивести на якісно новий рівень взаємодію громадян і влади: зробити послуги доступнішими, а час на їхнє очікування звести до мінімуму.

Вже декілька років триває перетворення Львова на smartcity – розумного міста, в якому ефективно використовуються сучасні технології.

«Коли ми сьогодні говоримо про ефективне управління в країні чи в місті, то розуміємо під цим не лише фахових працівників тих чи інших структур, а й змінену філософію роботи – відкрита, доступна влада, яка спілкується зі своїми мешканцями, оперативно та якісно надає всі необхідні послуги і прозоро звітує про свою роботу», – розповідає Андрій Садовий, міський голова Львова.

Над розвитком системи міського управління активно працює Управління ІТ Львівської міської ради, використовуючи досвід провідних країн. Ці трансформації може вже сьогодні відчути кожен львів’янин –запроваджено електронний документообіг у міській раді, електронну картку мешканця, єдиний портал електронних послуг тощо.

По довідку – на Сихів

З 2009 року у Львові на площі Ринок, 1 функціонує Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП). Цьогоріч свою роботу розпочав ЦНАП у Сихівському(пр. Червоної Калини, 72а) та Личаківському (вул. Левицького, 67) районах, на черзі й інші райони міста – Шевченківський (вул. Хвильового, 14а), Залізничний (вул. Виговського, 32) та Франківський (вул. Ген. Чупринки, 85). Відтепер мешканці, які живуть чи працюють далеко від центру міста, зможуть отримати необхідну послугу в своєму районі.

ЦНАП – місце, де львів’яни можуть отримати різноманітні послуги різних структур:

  • Львівської міської ради та її структурних підрозділів (у тому числі і документів дозвільного характеру);
  • Державної міграційної служби (оформлення та видача паспорта громадянина України, вклейка фотокартки при досягненні 25- та 45-річного віку, реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання громадян);
  • Державної реєстраційної служби (реєстрація речових прав, реєстрація юридичних осіб та СПД тощо);
  • Держземагентства у м. Львові Львівської області;
  • Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області(подача декларації про початок виконання підготовчих робіт, будівельних робіт, про готовність об’єкта до експлуатації);
  • Держгімпромнагляду (реєстрація великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів тощо).

Центр надання адміністративних послуг є доступним середовищем для отримання якісних послуг і ефективного діалогу з владою. Це єдина будівля з максимальною кількістю послуг, адаптована під усі категорії відвідувачів, з місцями для очікування, дитячим кутком і електронною чергою. Зони для прийому громадян є відкритими, що забезпечує прозоре та некорумповане спілкування громадян із представниками влади. Якісно новий рівень обслуговування мешканцівдозволяє вирішувати їхні проблем максимально швидко та ефективно.

Особистий кабінет мешканця

Львів визнано лідером в Україні за кількістю послуг, які можна отримати через Інтернет. У червні 2015 року місто перше в Україні відкрило «Особистий кабінет мешканця» –інтернет-порталіз електронними послугами.

«У Львові активно розвивається електронне врядування, інформаційні технології проникають у всі сфери життя з метою їх оптимізувати, – розповідає Тимофій Александронець,керівник управління IT Львівської міської ради.– Вже доступний особистий кабінет мешканця – «infolviv.com.ua», який дозволяє в режимі онлайн оплачувати комунальні послуги і подавати показники лічильників. У Львові був вперше в Україні запущений портал надання адміністративних послуг із ідентифікацією людини».

Через Інтернет усі львів’яни мають змогу замовити послуги Львівської міської ради:

  • Завірені копії (витягів) ухвал міської ради, рішення виконавчого комітету, розпорядження Львівського міського голови.
  • Довідку про перебування на квартирному та кооперативному обліках.
  • Довідку про склад сім’ї.
  • Встановлення автономного опалення взамін пічного.
  • Прийняття рішення про надання в оренду вільного приміщення.
  • Продовження чи скачування пріоритету на розміщення зовнішньої реклами.
  • Видачу відомостей із документації із землеустрою, що включена до державного Фонду документації із землеустрою.
  • Видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
  • Дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки.

Також можна зареєструвати електронне звернення в ЛМР, записатися на прийом до посадовця, створити запит довідки про несудимість у МВС і довідки про доходи в ДФС.Сповіщення про те, що замовлена довідка виготовлена, приходить на електронну пошту чи за допомогою смс-повідомлення. Мешканцеві залишається тільки поїхати і забрати її, що дозволяє суттєво зекономити час.

Електронна картка львів’янина

Ще один із етапів розвитку в місті електронного врядування – проект «Електронна картка львів’янина».Це сучасна соціальна банківська платіжна ID-картка, що ще суттєвіше спростить видачу довідок та оплату комунальних послуг, надасть доступ до цілого спектра знижок.

«Електронна картка львів’янина» – це невелика банківська карточка з оригінальним дизайном, на якій буде фото власника та його прізвище українською мовою. Проект реалізовується у співпраці з «Ощадбанком».Розробники цієї електронної картки не просто намагалися спростити складні бюрократичні процедури, а й зробити туристичний Львів доступнішим для його мешканців завдяки знижкам. Така ID-картка надаватиме доступ до 20 різних послуг, зокрема з нею можна буде отримати знижку в торгівельних, медичних, освітніх та культурних закладах.

Першими електронну картку отримають учасники АТО.«Бюрократія у питаннях соціального захисту учасників АТО – це злочин, тому в межах кампанії «Відповідальне місто» Львівський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді активно долучився до впровадження соціальної ІD-картки, – зазначає Оксана Рубай, в. о. директора Львівського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. –Тому Львів як Відповідальне Місто першим в Україні відкриє своїм мешканцям шлях до електронних послуг».

Для учасників АТО, яких серед львів’ян понад три тисячі, ця картка надасть доступ до таких послуг:

  • Звільнення членів сімей учасників АТО від квартирної плати.
  • Безкоштовний проїзд у комунальному транспорті.
  • Безкоштовне харчування у дитячих садках та школах дітей учасників АТО.
  • Надання одноразової матеріальної допомоги учасникам АТО.
  • Безкоштовне оздоровлення дітей учасників АТО.
  • Доступ до порталу «Особистий кабінет мешканця» таінші послуги.

Одним із пріоритетів Андрія Садового та команди «Об’єднання «Самопоміч» «Львів-2020» є розвиток у місті електронного врядування, зокрема вдосконалення Особистого кабінету мешканця та впровадження електронної картки львів’янина. Мета цих змін – покращення життя кожного мешканця. Адже швидкий доступ до адміністративних послуг, відсутність бюрократії та можливість оплачувати комунальні послуги за декілька хвилин, не виходячи з дому, зроблять Львів справжнім розумним містом.

Пріоритети Львова до кінця 2020 року в сфері «Відкрита влада»:

• Розвиток Особистого кабінету львів’янина, увійшовши в який ви отримаєте доступ до послуг, за якими раніше ходили кабінетами. Тут можна електроннокомунікувати з працівниками ЛМР.

• Запровадження електронного урядування на всіх рівнях міських структур.

• Створення Порталу відкритих даних, який надасть зручний доступ до інформації з різних сфер міста.

• Центри надання адміністративних послуг – стануть єдиним вікном вирішення питань львів’ян (від водійських прав до реєстрації підприємства).

• Львів першим в Україні розпочне видавати мешканцям електронні картки міжнародного взірця – «Картка львів’янина». Це сучасна соціальна банківська платіжна ID-картка, що надаватиме доступ до міських послуг.